Blandat

Sök bland lekarna
Några blandade lekar till blandade tillfällen.I betygsordning bäst först.
216 lekar hittades.

Sammansatta ordleken

Material
  • Papper
  • Penna
Kategori
Betyg 4.75/4

Beskrivning
Lekledaren ger deltagarna ord, som exempel ?skol-?, sedan ska deltagarna antingen enskilt eller i lag konstruera så många sammansatta ord som möjligt utifrån det givna ordet. I detta fall kan det vara:
? skolHUS
? skolGÅRD
? skolBUSS
? skolBIBLOTEK
? skolBOK
? skolVAL
? skolBYGGNAD

och så vidare. Varje ord ger ett poäng.
Andra ord som kan vara grundord: sommar-, bad-, glass-, polis-, av-
Läs eller lämna kommentarer (0)

Tarzan

Material
  • Inget
Kategori
Betyg 4.66/30

Beskrivning
Deltagarna sitter i en ring och någon utses att vara Tarzan, djungelns konung, högst i rang. Tarzans tecken är att trumma sig med sina händer mot bröstet och säga sitt typiska "AHH A AHHA!!". Övriga deltagare ges andra roller, dock bör dessa alltid ingå; till vänster om Tarzan sitter förståss Jane. Hennes tecken är att "30talsfilm ömkligt" säga "Tarzan! Tarzan!" och samtidigt sträcka ut båda händerna åt höger för att försöka röra Tarzan. Vänster om Jane sitter Cheeta, Tarzans trogna apa. Cheetas tecken är att apligt kraftfullt slå ena handen mot bröstet och andra handen över huvudet och samtidigt säga "UGH!!!". Längst ner i rang till höger om Tarzan i cirkeln sitter Pinsam. Pinsams tecken är att höja sin ena hand i höjd med sitt öra, vinka och säga "Pinsam!".
Mellan Cheeta och Pinsam fyller man på med olika karaktärer, tex.

Valen, visar med sin hand en vattenstråle som sprutar upp ur blåshålet och säger "Pschht!".

Flodhästen, visar med båda sina händer hur hans stora gap slår ihop och säger: "Kloffs Kloffs!".

Ormen, ena handen slingrar sig fram som en orm och säger "Ssssssss!".

Myrsloken, sträcker fram sin ena hand och drar in den igen snabbt som myrslokens tunga och säger: "Schlurrrrp"

Lejonet, river fram med sin tass och säger "GRRRR!!!".

Ankan, armbågarna utåt som vingar, flaxar och säger "Kvack kvack!"

Det är bara att hitta på nya karaktärer efterhand som det behövs eller byta om man vill det! När alla har fått en plats kan kampen om djungeln börja!!!

Det är alltid Tarzan som inleder alla rundor. Tarzan börjar med att göra sitt eget tecken (AHH A AHHA) och därefter någon annans tex Valens (Pschht!). Valen svarar genom att först göra sitt tecken (Pschht) och sedan någon annans tex. Ormens (Sssss!). Ormen svarar med sitt osv... Ordningen är alltså, svara med ditt eget tecken gör sedan någon annans osv. Så fortsätter man tills någon gör ett fel. Man kan glömma att svara med sitt eget tecken, gör fel ljud till rörelsen, tvekar och tänker för länge eller något sådant. Det ges ingen tid för eftertanke, håll tempot högt!!!

Gör man fel måste man flytta ner till Pinsam platsen och börja arbeta sig upp igen. De övriga deltagarna flyttar upp ett snäpp i rang och får en ny karaktär. Alltså, om Jane skulle göra fel blir den som är Cheeta ny Jane och får sitta sidan om Tarzan, Jane blir Pinsam. Man behåller inte sin karaktär utan får en ny när man bytt plats. När platserna är bytta börjar Tarzan om.
Särskilt fånigt blir det när Valen och Myrsloken kämpar mot varandra, "Pschht - Schlurrrp", "Schlurrrp - Pschht", "Pschht - Schlurrp".
Läs eller lämna kommentarer (1)

Sovsäcken

Material
  • Sovsäckar
Kategori
Betyg 4.62/8

Beskrivning
Man behöver sovsäckar (en per par). Man delar upp sig i par. Sedan så ska man krypa in i sovsäcken (parvis). När alla är klara ska killen och tjejen byta strumpor med varandra. Givetvis är de som först kommer ut ur sovsäcken färdigbytta segrare.
Läs eller lämna kommentarer (0)

Flirtlek

Material
  • Stolar
Kategori
Betyg 4.45/29

Beskrivning
Alla deltagarna utom en sitter i en ring på stolar. Personen utan stol står i mitten och är vaksam på vad de övriga gör. För sitter man ner ska man försiktigt söka någon av de andra sittandes uppmärksamhet och snabbt försöka byta plats med denne utan att personen i mitten hinner märka något.

Man får blinka till varandra eller göra något annat tecken för att visa att man vill byta plats. Det gäller för personen i mitten att vara vaken och försöka stjäla någons plats medan de byter stolar.

Försök att byta stolar ofta så blir det fart i leken!
Läs eller lämna kommentarer (0)

Fotleken

Material
  • Inget
Kategori
Betyg 4.40/20

Beskrivning
Alla deltagare står i en ring. En person startar leken genom att flytta sin ena fot och placera den så att den nuddar vid en fot på personen till vänster.

Den fot som nuddades flyttar person två i sin tur mot en av fötterna på personen till vänster om honom.

Den foten man stöder på (inte förflyttar mot en motståndare) får inte lyftas ur läge, men det är tillåtet att snurra på den. Så fortsätter man ringen runt.

Helst ska man försöka se till att motståndarna hamnar i så omöjliga positioner som möjligt. För om man ramlar omkull eller nuddar marken med någon kroppsdel är man ute. Målet är att bli sist kvar.

Det gäller givetvis samtidigt att inte försätta sig själv i svårigheter.

Det är tillåtet att luta sig mot de som är med i leken, men man får inte stödja sig mot väggar eller annat.
Läs eller lämna kommentarer (1)

Linbanan

Material
  • Inget
Kategori
Betyg 4.40/15

Beskrivning
Aktiviteten passar bäst i ett skogsområde. Ledaren tar ett långt snöre och fäster ena änden vid ett träd. Sedan låter man linan löpa kors och tvärs, kring och mellan träd och buskar i en vindlande bana. När linan inte räcker längre eller man tycker linbanan är lagom lång fäster man tampen vid en slutstation. Det går inte att göra några knutar längs vägen utan linan får bara knytas i början och i slutet.
Sedan knyts ett antal öglor kring linan vid startpunkten. Varje deltagare får en ögla att föra runt linbanan hela vägen in i mål.
Ett tips är att binda ihop linbanans ändar så att linbanan bildar en sluten cirkel. Då kan man återanvända öglorna när deltagarna kommer i mål.
Läs eller lämna kommentarer (1)

Vem är vigast?

Material
  • Inget
Kategori
Betyg 4.38/13

Beskrivning
Två deltagare, en vässad pinne. Deltagarna står med fötterna ihop, ansiktet mot varandra och har ett lagom mellanrum mellan sig. En börjar genom att försöka sätta den spetsade pinnen i marken en liten bit ifrån motståndarens fot.

Motståndaren flyttar sin fot till precis bredvid pinnen och drar upp den ur marken. Kastar sedan pinnen på samma sätt en bit ifrån motståndarens fot. Så fortsätter man sätta pinnen hela tiden en bit ifrån sin motståndares fot så att denne står allt mer bredbent.

När någon nått gränsen för sin spänst kan man försöka att sätta pinnen mellan motståndarens fötter. Lyckas det får man ställa sig med sina fötter ihop igen. Motståndaren får dock inte flytta sina fötter. 3 gånger kan man använda denna livlina, sen måste man se sig besegrad!

Om pinnen inte sätter sig i marken räknas kastet som ogiltigt och turen går över till motståndaren utan att denne behöver flyta sina fötter. Når man inte pinnen utan att flytta sina fötter har man förlorat.

Tänk på att hålla goda säkerhetsavstånd vid kasten! Kom överens om hur långt ifrån fötterna kasten får vara som längst innan spelet börjar.
Läs eller lämna kommentarer (0)

Namn och vers

Material
  • Inget
Kategori
Betyg 4.37/32

Beskrivning
En snabbt ordnad sånglek är att lekledaren läser upp låtnamn och deltagarna ska sjunga refrängerna på låten. Poäng för varje rätt.

Roligt att göra i lag!

Läs eller lämna kommentarer (0)

Trashockey

Material
  • Pallar
  • Tygtrasa
  • Kvastar
Kategori
Betyg 4.37/14

Beskrivning
Två lag, en domare, en slätt större golvyta, 4 pallar, en tygtrasa, två kvastar eller moppar av något slag med långa skaft. Bygg två mål av pallarna på kortsidorna av spelplanen. Placera en kvast framför varje mål, trasan läggs mitt på planen. Lagen ställer upp bakom sina mål och varje deltagare i lagen ges ett nummer. Säger domaren "Nummer 1!" ska de ettorna i varje lag rusa fram, plocka upp kvasten och försöka göra mål i motståndarnas mål med trasan. Säger domaren "Nummer 3!" ska treorna göra likaledes. All förning av trasan ska ske med kvasten.

Målen kan också utgöras av en pall per lag där det gäller att placera trasan under motståndarnas pall.

Min favoritlek på scouterna alla kategorier.
Läs eller lämna kommentarer (2)

Kläder och tärningar

Material
  • Blandade kläder
  • Tärningar
Kategori
Betyg 4.33/9

Beskrivning
Alla deltagare sitter runt en hög med blandade kläder som med fördel gärna får vara lite knasiga. En person börjar leken genom att slå två stycken tärningar. Skulle båda tärningarna råka visa samma siffror ropar alla "DUBBELT!". Den som ropar sist måste ta på sig ett plagg ur högen i mitten som medspelarna väljer ut.

Visar tärningarna olika händer ingenting.

Så fortsätter man att i tur och ordning få kasta tärningarna och när kläderna är slut är leken slut.

Om det är påsk kan deltagarna sakta förvandlas till påskgubbar eller gummor

Om det är svårt att avgöra vem som sa "DUBBELT!" sist kan man ju ändra på reglerna så att det är den som slår dubbelsiffror som får ta på sig ett plagg de andra bestämmer.
Läs eller lämna kommentarer (0)

Stapel kubb

Material
  • Kubbspel
Kategori
Betyg 4.22/64

Beskrivning
Vid familjeevenemang brukar vi spela kubb. Vid ett tillfälle var vi lite korta på femkampsgrenar och vi gjorde en "stapel-lek".

Alla ingående delar i ett kubbspel får användas. Staplas under en begränsad tid och stapeln ska kunna stå still i tex 30 sek. Högst stapel vinner!

Enkelt och roligt, även för gammelfarbror den fd konstruktören!
Bidrag från:
Anna
Läs eller lämna kommentarer (1)

Jakob, var är du?

Material
  • Inget
Kategori
Betyg 4.21/10

Beskrivning
Deltagarna står i ring, två har ögonbindel, den ena av de två har även en nyckelknippa i handen, denne är Jakob. Personen utan nyckelringen frågar "Jakob, var är du?" Jakob svarar genom att skramla med nyckelknippan. Då gäller det för den andre att fånga Jakob.
Läs eller lämna kommentarer (0)

Teckningsringen

Material
  • Papper
  • Kritor
Kategori
Betyg 4.20/25

Beskrivning
Deltagarna sitter runt ett bord och har vars ett papper och en ask kritor framför sig.

Man börjar med att skriva sitt namn på sitt pappret, när alla gjort det skickar man det till grannen till vänster. Samtidigt får man ju ett papper från höger med ett namn på.

Då ska man under någon minut tyst rita något på pappret som man förknippar med den personen vars namn det står, sedan skickar alla samtidigt vidare pappret åt vänster.

Till slut får man tillbaka pappret med sitt eget namn och en massa småteckningar på.

Då ska varje person i tur och ordning få spekulera fritt kring vad de olika teckningarna kan betyda (alla andra får vara tysta under tiden).

När en person har spekulerat klart så får man fråga de övriga om det han/hon sagt stämmer!

Tänk på att det ska vara tyst under tiden man ritar!

Läs eller lämna kommentarer (0)

Ut och handla

Material
  • Inget
Kategori
Betyg 4.20/165

Beskrivning
Gymnastiksalens hörn är nu affärer. I ett hörn finns blomsteraffären, i ett annat fiskaffär, järnaffär och kanske en mataffär i det sista. Deltagarna börjar från mitten av salen. Lekledaren säger en sak som man kan handla i någon av affärerna och det gäller för deltagarna att snabbast möjligt ta sig till rätt butik.
Läs eller lämna kommentarer (4)

Fyra man i soffan

Material
  • Stolar
  • Papper
  • Penna
Kategori
Betyg 4.18/200

Beskrivning
Udda antal deltagare, minst nio. Skriv deltagarnas namn på varsin lapp som viks ihop.

Placera stolar i ring två och två, en stol mer än antalet deltagare. Fyra av stolarna placeras ihop och bildar "soffan".

Deltagarna delas upp i två lag. Ena laget har en deltagare mer det andra. T ex pojkar mot flickor. (Det måste på något sätt framgå vilket lag man tillhör.)

Deltagarna sätter sig på stolarna. På varannan stol från ena laget, och på varannan från det andra.
Varje deltagare får en hopvikt namnlapp som bara han själv får läsa.

Den som sitter vid en tom stol börjar. (I "soffan" räknas stolarna höra ihop två och två.)

Han ropar ett namn. Den som har namnet på sin lapp kommer och sätter sig på den tomma stolen. Dessa två byter nu lappar med varandra.

Den som nu sitter vid en tom stol ropar ett nytt namn etc. När man hållit på en stund kan man räkna ut vilka namn de som sitter i "soffan" har på sina lappar och på så sätt kalla ut motståndarna och i stället försöka få in sina egna.

Det lag vinner som lyckas placera fyra av sina deltagare samtidigt i "soffan".
OBS! Deltagarna får inte ropa det namn som står på deras egen lapp. Samma namn får inte heller ropas två gånger i följd!
Bidrag från:
Lars Fröjmark
Läs eller lämna kommentarer (6)

Sätta svans på gris

Material
  • Större papper
  • Ögonbindel
  • Häftstift
Kategori
Betyg 4.17/118

Beskrivning
Man ritar en gris (eller något annat roligt djur) på ett stort papper, som man sätter upp i lagom höjd på väggen. Sedan sätter man en bindel för ögonen på en person åt gången och ger denne en svans med häftstift på. Sen gäller det att gå fram och sätta fast svansen på grisen, där man tror att den ska vara. Man kan också, om man vill göra det svårare, snurra personen ett par varv innan han/hon får försöka leta sig fram till rätt ställe.

Det går givetvis att använda alla olika sorters djur!


Läs eller lämna kommentarer (1)

Äggjakt

Material
  • Påskägg eller godis
Kategori
Betyg 4.16/29

Beskrivning
Ledaren gömmer påskägg, vanliga eller godis, i lokalen eller inom ett visst område. När det är klart sänds deltagarna iväg att hitta dem. Det gäller att antingen hitta flest ägg eller ett ägg till sig själv.
Läs eller lämna kommentarer (0)

Gissa låten

Material
  • Musikspelare med hörlurar
  • Bra musik!
Kategori
Betyg 4.14/75

Beskrivning
Lekledaren har en MP3/CD-spelare eller freestyle med olika låtar inspelade på. Det måste finnas hörlurar till. Deltagarna delas upp i lag. Ett lag skickar fram en person som får ta hörlurarna på sig. Ledaren spelar upp en låt och deltagaren då ska nynna låten för sina lagkamrater som ska gissa vilken låt det är! Ett poäng för rätt gissning. Vet inte laget vilken låt det är får de andra lagen gissa. Ha gärna följdfrågor för bonuspoäng! Tänk på att inte spela låtarna med för hög volym så att alla kan höra!
Läs eller lämna kommentarer (1)

Under alla broar

Material
Kategori
Betyg 4.14/7

Beskrivning
Deltagarna delas in i minst två grupper. Den ena heter grupp 1 och den andra blir då grupp 2. Grupperna får sedan röra sig fritt över golvet, gärna till musik. När ledaren ropar "Ett!" ställer alla i grupp 1 sig som broar där de står, dvs med båda fötter och händer i golvet och ryggen i en båge.

Sedan ska grupp 2 krypa under så många broar de hinner under en förutbestämd tid. Kanske 10-15 sekunder.
När ledaren sätter stopp får alla röra sig fritt över golvet igen tills ledaren ger ny signal.

Istället för att ropa ett eller två kan man ge signal på annat sätt, t.ex. en eller två signaler med en visselpipa eller med handklappningar.
Istället för att ställa sig som broar kan man ställa sig som bockar det andra laget ska hoppa över.
Bidrag från:
Pia
Läs eller lämna kommentarer (0)

Maffia

Material
  • Inget
Kategori
Betyg 4.14/210

Beskrivning
Detta är en lek för lite äldre. Det är ett rollspel där man bör vara minst 6, sen kan man vara hur många som helst.
Man sätter sig på något bekvämt ställe, typ en soffgrupp
eller någonstans så att alla ser alla. En kortlek behövs.

Alla i leken ska få ett kort och varje kort innebär en viss roll.

Får man ett rött kort är man en hederlig bybo, men ett svart kort innebär att man blivit en hemsk maffia.

Skulle man få en röd kung betyder det att man är byns läkare och en röd knekt innebär att man blivit byns spion.

Låt oss säga att det finns 9 deltagare så bör följande kort finnas:
1 röd kung - Läkare
1 röd knekt - Spion
3 röda sifferkort - Bybo
3 svarta kort - Maffia
+ 1 som är spelledare

När korten under all hemlighet är utdelade får man absolut inte visa någon annan vad man fick för kort. Nu börjar spelet!

Spelledaren berättar vilken by alla befinner sig i och informerar om att samhället har drabbats av maffian, detta måste man göra något åt.

Givetvis är leken en kamp mellan maffian och byborna. Så säger ledaren att alla sover. Då ska samtliga blunda.

Spelledaren säger sedan åt läkaren att vakna. Läkaren får då genom att peka på någon deltagare skydda denne under natten.

Så somnar läkaren igen, men då vaknar den onda maffian. Alla tre öppnar ögonen och ser vilka kumpaner man har. Sedan väljer de under tystnad ut ett offer.

Den de pekar mördas då under natten såvida läkaren inte har skyddat den i fråga.

När så maffian har somnat får spionen vakna och peka på någon som han/hon tycker verkar vara misstänkt. Om spelledaren då nickar betyder det att personen som pekades på är maffia. Annars skakar ledaren på huvudet.

Nu börjar det roliga! Spelledaren väcker hela byn, alla öppnar ögonen och får reda på om någon mördats under kvällen.
I såfall åker denne ut ur leken. Om den har blivit skyddad av läkaren så säger spelledaren bara att det har skett ett mordförsök på natten men inte på vem! Varje ny "dag" har man en dödsomröstning för att få ut maffian. Här gäller det att kunna tala för sig. Förhoppningsvis uppstår här en hel del intressanta och kanske tidvis hätska diskussioner.

Alla som blir anklagade bör få ett försvarstal, det får spelledaren se till.
Sedan röstar man om vem som ska ut. Röstningen kan ske på olika sätt, vill man kan man skriva på lappar eller så föreslår någon att de ska rösta på någon och om då
majoriteten håller med så "dör" den personen ifråga och får visa sitt kort!

Så är det dags att lägga sig igen. Nu gör man om samma procedur som förra natten.

Tjusningen med det enkla rollspel är att man får lov att luras så mycket man vill, det blir bara roligare då. Eftersom maffian ser varandra på natten vet de vilka de arbetar med, därför ska man vara uppmärksam på vilka som på dagens dödsomröstning samarbetar. Om spionen under natten fått reda på nyttig information kan han/hon säga det under dagen.
Men om man röjer sin identitet så riskerar man ju att maffian "dödar" en under natten.
Ibland händer det att två personer påstår att de är spioner, efter ett tag lyckas man nog ändå avslöja lögnaren.

Det kanske låter krångligt men det är verkligen värt att prova, efter att man gjort det ett par gånger är det inte alls svårt.

Även läkaren kan bli mördad och spionen kan lämnas utanför.

Se Wikipediasidan för Maffia.

Bidrag från:
Fredrik Wiborn
Läs eller lämna kommentarer (11)

Levande charader

Material
  • Papper
  • Pennor
  • Burk
Kategori
Betyg 4.13/127

Beskrivning
Börja med att dela upp er i två lag. Sätt er lagvis en stund och skriv lappar med förslag på vad era motståndare ska försöka illustrera för varandra. Det kan vara enkla budskap typ "Jultomten fastnar i skorstenen" eller budskap av det svårare slaget, typ "En utfattig student lämnar in en lotto-rad, vinner en miljon och bjuder hela släkten till Barbados".

Sedan lägger lagen lapparna i en burk och byter burk med varandra. Första man drar en lapp, läser budskapet och börjar försöka föreställa, illustrera budskapet. Inga ord! Bara rörelser, gester, miner etc. Försök dela upp budskapet i flera delar och illustrera en del i taget. Det ger lagkamraterna en bättre chans att så småningom greppa helheten. Personen "på scenen" får naturligtvis ge positiva tecken när lagkamraterna efterhand kommer in på rätt spår.
Bidrag från:
Lars Fröjmark
Läs eller lämna kommentarer (0)

Slå en sexa och ät

Material
  • Tärningar
  • Kläder
  • Chokladkaka
  • Kniv och gaffel
Kategori
Betyg 4.11/29

Beskrivning
Du behöver:
2 tärningar
1 jacka, halsduk, mössa, tjocka handskar
1 chokladkaka inslagen i papper med snöre
Kniv och gaffel

Lägg kläderna, chokladpaketet och besticken på golvet och sätt er i en ring runt om. Turas om att slå tärningen. Den som slår en sexa ska:
1. Dra på sig mössan, halsduken, handskarna och jackan.
2. Ta sig in i paketet och äta så mycket choklad som möjligt med hjälp av kniven och gaffeln tills nästa slår en sexa.

Då gäller det att snabbt få av sig ytterkläderna och packa in chokladkakan igen. Tärningen fortsätter under tiden gå runt i ringen till någon annan slår en sexa. Den personen följer då punkterna 1 och 2 ovan...

Tänk på allergirisken vid alla lekar med mat!


Bidrag från:
Katarina O
Läs eller lämna kommentarer (1)

Påskfjäderblåsningsstafett

Material
  • Påskfjädrar
Kategori
Betyg 4.11/20

Beskrivning
En lek som kan göras enskilt eller i lag som en stafett.
Varje deltagare får en färgglad påskfjäder och ställer sig längs en startlinje. Fjädern läggs på golvet. När startskottet går gäller det att blåsa på fjädern så att den rör sig framåt, mot en mållinje. Den som lyckas blåsa sin fjäder över mållinjen först vinner! Inga händer tillåtna!
Om man väljer att dela in deltagarna i lag får laget en påskfjäder och så tävlar man i stafettform.
Läs eller lämna kommentarer (0)

Elden är lös!

Material
  • Inget
Kategori
Betyg 4.11/18

Beskrivning
Alla deltagarna utom en sitter på stolar i en ring. Den som inte har någon stol går i mitten av ringen från person till person och frågar "Får jag låna lite eld??". "Nej, du får fråga i nästa hus" svarar alla.

Undertiden som personen i mitten går runt och frågar ska övriga genom att söka ögonkontakt eller viska till varandra byta stolar. När två personer försöker byta stol ska den som står i mitten försöka ta en ledig plats. Den som blir utan stol får fortsätta att gå runt och ställa frågan.

Den som går i mitten kan också säga "ELDEN ÄR LÖS!!!" då ska alla byta stolar.
Läs eller lämna kommentarer (0)

Blodpotatis

Material
  • Inget
Kategori
Betyg 4.10/23

Beskrivning
En läskig form av mördarleken

Utse blodpotatisen genom att alla deltagare står i ring och blundar och lekledaren petar försiktigt i ryggen på den person som utses till Blodpotatis.

När detta är klart får alla titta, och alla övriga deltagare är potatisar.

Släck sedan ner rummet så det är mörkt. Kanske ska det inte vara alltför många möbler i rummet då det finns risk att man har ner något eller slår sig.

Nu får alla deltagare famla runt i mörkret tills de krockar med någon. Krockar man med någon viskar man försiktigt i den andres öra vad man är, dvs "Potatis" eller "Blodpotatis". Den andra viskar tillbaka vad denne är för slags potatis. Är båda potatisar händer det inget utan man famlar vidare i mörkret.

Däremot om den ena råkar vara Blodpotatis dör Potatisen. När man fått "Blodpotatis" viskat i sitt öra väntar man ca 5 sekunder och därefter dör man. Och när man dör gör man det ljudligt och med inlevelse!

Den döda potatisen är nu inte helt ute i leken, utan får då uppgift att vara "dödskör". Dödskören som ju vet vem blodpotatisen är får nu göra ljudeffekter till det hela. Ju närmre blodpotatisen kommer en potatis desto mer ljuder dödskören. Detta är väldigt stressande för de andra potatisarna som inte har någon aning om vem som är blodpotatis...

Leken fortsätter tills att bara blodpotatisen är kvar och alla potatisar är med i dödskören.
Bidrag från:
Elinne
Läs eller lämna kommentarer (1)

Pin It on Pinterest